Vorm (Apollo) en chaos (Dionysius) belangrijk bij veranderingen
Een verandering kan niet zonder vorm en chaos. Onlangs verscheen bij Bol.com het managementboek Wijn, een glas en een beetje verandermanager. http://bitly.nl/2dEk9. In dit boek beschrijft Marjan Bastiaan haar ervaringen als verandermanager in verschillende organisaties. Een van
Informeel leren vraagt om emancipatie
Een grote groep HR managers in de publieke sector (51%) vindt dat er te weinig wordt geïnvesteerd in de ontwikkeling van medewerkers. Dit blijkt uit de HRM barometer 2016-2017 van Driessen HRM (www.driessen.nl, oktober 2016). Hebben
Het einde van het Scrum-tijdperk?
Scrummen als excuustruus. Onlangs sprak ik een aantal managers van grote dienstverlenende organisaties. We deelden onze ervaringen met Scrum [1]. Ik heb zelf een aantal Scrum sessies meegemaakt en was benieuwd hoe anderen het ervaren.
subsidie voor schoolleiders van lerende scholen
Subsidie voor schoolleiders beschikbaar die het verzuim op hun school willen aanpakken. Hiermee wordt de duurzame inzetbaarheid van leerkrachten vergroot.
Kenmerken van een lerende organisatie
Hoe belerend of lerend is jouw organisatie? Verschijnselen waaraan je een lerende organisatie en een belerende organisatie kunt herkennen lees je hier.
70-20-10 principe: voor de preciezen of de rekkelijken?
Leren op de werkplek meest effectief Grappig… Als je aan HR managers van grote bedrijven vraagt of ze de 70-20-10-principe voor leren in bedrijven kennen, knikken ze allemaal bevestigend. Ze kennen het niet alleen, ze
Kenmerken van een lerende organisatie
Hoe belerend of lerend is jouw organisatie? Verschijnselen waaraan je een lerende organisatie en een belerende organisatie kunt herkennen lees je hier.
Het einde van het Scrum-tijdperk?
Scrummen als excuustruus. Onlangs sprak ik een aantal managers van grote dienstverlenende organisaties. We deelden onze ervaringen met Scrum [1]. Ik heb zelf een aantal Scrum sessies meegemaakt en was benieuwd hoe anderen het ervaren.
70-20-10 principe: voor de preciezen of de rekkelijken?
Leren op de werkplek meest effectief Grappig… Als je aan HR managers van grote bedrijven vraagt of ze de 70-20-10-principe voor leren in bedrijven kennen, knikken ze allemaal bevestigend. Ze kennen het niet alleen, ze
Informeel leren vraagt om emancipatie
Een grote groep HR managers in de publieke sector (51%) vindt dat er te weinig wordt geïnvesteerd in de ontwikkeling van medewerkers. Dit blijkt uit de HRM barometer 2016-2017 van Driessen HRM (www.driessen.nl, oktober 2016). Hebben
subsidie voor schoolleiders van lerende scholen
Subsidie voor schoolleiders beschikbaar die het verzuim op hun school willen aanpakken. Hiermee wordt de duurzame inzetbaarheid van leerkrachten vergroot.
Kenmerken van een lerende organisatie
Hoe belerend of lerend is jouw organisatie? Verschijnselen waaraan je een lerende organisatie en een belerende organisatie kunt herkennen lees je hier.